Náhradní banner

Otevřenost radnice (k radaru)

7. 6. 2018;

Docela mne překvapilo, že diskuse k článku Jak se vyhodnocují snímky z radaru se vlastně nekonala. Pár příspěvků, z toho jeden od dost retardovaného člověka a druhý se chlubí, že má IQ tykve. Přitom diskutovat je o čem. Takže se k tomu ještě vracím.

Především pořád nejsou zveřejňovány "výsledky" (po více než půl roce měření) - počty přestupků na jednotlivých měřicích místech (a k tomu patřičné doplňující čísla a komentáře, hlavně graf s jejich klesající tendencí). Radar byl zakoupen a jeho provoz je financován (plus práce úředníků) z veřejných peněz, město by se proto mělo "zpovídat" z toho, co to všechno již přineslo a jaký je výhled. Nejen peníze do pokladny, ale především by se měla zhodnotit bezpečnostní situace: vždyť o to tady šlo. A také by takové informace mohly dobře sloužit jako výstraha.

Že to jde, ukazují jiné, mnohem menší obce. Třeba takový městys Boleradice (asi 900 obyvatel) se rozhodl výsledky měření radarem netajit. A to si představte, že šlo o rok 2008!!!!! Ještě o rok dříve byly na internetu zveřejněny výsledky měření radarem v Úhercích.
V Olomouci zveřejňují výsledky MĚŘENÍ RYCHLOSTI PREVENTIVNÍM RADAREM GEM CDU 2605.

No, v Orlové se asi nic nezmění. Myšlení, demokraticky ve volbách zvolených zastupitelů nese své ovoce. Mají-li mít ale občané (zejména řidiči) důvěru k orlovskému programu prosazování omezení rychlosti, je pro úřad podstatné, aby byl schopen prokázat jednak, že je technologie tohoto prosazování přesná i spolehlivá a potom, že měření rychlosti je k něčemu a přináší očekávané výsledky.

Většina přistižených řidičů zaplatí pokutu a téměř nikdo nebude požadovat metrologické ověření a dodatečné přezkoumání měřicího zařízení, doklady o proškolení a jiné. Co se týká žádosti o dodatečné přezkoumání měřícího zařízení, musí se žádat výrobce a platí to ten, kdo o to požádá. Toto přeměření není levnou záležitostí. Takže se měří a měří a kdoví, jak to vlastně je. Certifikace radaru tak či tak je nutná (a není pochyb, že orlovský radar ji má), ale rád bych např. pochopil, jak se přesnost měření zajistí při tom, když se radarem pořád pohybuje (z jednoho místa na druhé a pak na třetí a pořád dokola). Zda ustavení radaru nepotřebuje nebo potřebuje pokaždé nějakou kalibraci (asi jo, ale těch úkonů musí být hodně). Potom co se děje, když je špatné počasí a radar ne vždy rozpozná značku auta správně. Například písmeno B zamění za S, číslici 8 si splete s 9 apod.

Příkladem, že měření rychlosti není všeobecným lékem na bezpečnost silničního provozu, je fakt, že např. Měření rychlosti na D1 v úseku Psáře – Soutice bezpečnost nezlepšilo a policie i MDČR to ví:
• Měření rychlosti na opravovaných úsecích D1 bezpečnější provoz nepřináší
• Přináší ale zajímavé finance vybrané za nevýznamné přestupky
• Počet nehod se po zavedení měření rychlosti v úseku Psáře-Soutice v podstatě nezměnil
• Po zavedení úsekového měření se více bouralo kvůli nevěnování se řízení

Z měření rychlosti se stalo důležité téma, ale pomáhá to? Měří se rychlost projíždějících vozidel radarem se záznamovým zařízením, denně se pořídí stovky záznamů. Postupně se posílají správnímu orgánu, ten je zase posílá provozovatelům vozidel. Počty úředníků se musely navýšit (programové vybavení a služby IT pro ně stály 130.000 Kč), správní řízení se táhne několik měsíců. Provozovatele vozidla se zve k podání vysvětlení, potom jeho či jinou osobu, která vozidlo řídila, se zve znovu k ústnímu jednání, kdy se různě argumentuje a velké množství přestupků se po pracném zjišťování stavu věci určitě odloží.

Doufejme, že se na měřených úsecích nepřihodí něco zlého a když nic jiného, tak přibude peněz na nákup dalšího radaru.

Vzhledem k tomu,že se zde objevily útoky proti mně, kdy diskutující nezvládli téma a projevili tak svou malost, příspěvky vkládat jsem ZAKÁZAL.
Článek byl přečten 406×,
TOPlist Zpět - Orloviny - Seznam rubrik