Náhradní banner

Tuhá zima udeřila. Co dělat, když nestartuje auto?

28. 2. 2018;

V situaci, kdy i vedoucí funkcionáři orlovské Městské policie si zákony vykládají po svém (viz Zástupce velitele Městské policie Páleník je demagog), je třeba se vyvarovat, při startování aut v tomto studeném období, některým příštím problémům, které můžete, řidiči, si přivolat. Jde především o možné rušení hlukem a výfukovými zplodinami. Tady totiž městští strážníci možná mají, v souladu s neustálým zlepšováním sebe i zařízení, kterým disponují, naučený grif, jak startujícího v mrazu řidiče uzemnit. Akorat startovat auto nejde potichu a bez toho, aby se z výfuku nekouřilo. Ale pozor! Není tomu tak dávno, jak strážníci v Brně pokutovali řidiče ne že auta turovali, ale že jenom parkovali výfukem směrem ke chodníku!

Doporučení, jak postupovat:
Českou republiku zasáhly zimní teploty klesající i k –20°C. V takových teplotách pak může mít řada řidičů potíže se svým vozem. Společnost ÚAMK tak zveřejnila několik rad a tipů, jak se zachovat, když zima způsobí na autě nějaké problémy.
Pokud vám zamrznou dveře od auta případně přimrznou stěrače ke sklu, využijte rozmrazovače ve spreji. Ten si však pro jistotu nechávejte doma, nikoli bezpečně uložen v autě. V žádném případě námrazu neodstraňujte horkou vodou, jelikož prudká změna teplot způsobí na materiálu škodu.
Vhodné není ani nastartování auta a čekání, až se skla rozmrazí „zevnitř“. Tím pouze obtěžujete okolí hlukem a výfukovými zplodinami, za což můžete dostat pokutu začínající na částce 2000 Kč. Těmto situacím můžete předejít tak, že před očekávanými nočními mrazy postříkáte těsnění silikonovým nebo jiným olejem. Přimrznutým stěračům se pak vyhnete jejich podložením třeba běžným kartonem.
Jestliže auto vůbec nenastartuje, nepokoušejte se nastartovat za každou cenu až do vybití baterie. U moderních automobilů se systémem vstřikování nebo automatickou převodovkou nestartujte ani roztlačováním nebo roztahováním. Nejvhodnějším řešením je sáhnout po vlastních startovacích kabelech a pomoci souseda či ochotného motoristy. Při použití pamatujeme, že červený kabel s hodnotou plus jde na „plus“, ovšem z baterie vozu, který nám pomáhá vedeme mínus (černý nebo modrý kabel) do vybitého vozu v motorovém prostoru na kovový díl třeba karoserie.
Nepříjemnou komplikací je také zamrzání nemrznoucí směsi, kdy jedete po silnici a ostřikujete čelní okno, ale máte před sebou jen zamrzlé šmouhy. V takovém případě je nutné koupit jinou směs. V ideálním případě do –20 až – 30°C. Je totiž rozdíl mezi vnější teplotou a efektivní teplotou při jízdě vozu. Venku může být například –5°C, ale vy se s vozem pohybujete, jedete do práce a při dálniční rychlosti může efektivní teplota dosahovat až –20°C. Pokud je vaše nemrznoucí směs určena jen do této teploty, budete s ní mít potíže. A to i přesto, že reálně je venku jen –5°C. Vhodnější jsou také směsi na bázi ethanolu a ne na bázi methanolu.
V zimě také dochází k podtlaku v pneumatikách. Vaše auto je schované v garáži, kde je např +20°C, ale venku je –20°C. Při prudké změně a plně naloženém vozu dojde k poklesu tlaku až o 0,5 baru. V takovém případě se však nedá dělat nic jiného, než vůz buď méně zatížit, nebo na nejbližší čerpací stanici pneumatiky dofouknout.
zdroj

Když řidič provozuje činnost produkující imise a hluk (startování a pak, v případě úspěchu, tůrování motoru) tak k obtěžování může dojít i když imise a hluk nedosáhnou takové intenzity, že by to představovalo porušení příslušných veřejnoprávních předpisů. Kvalifikace samotného obtěžování není tedy jednoduchá, ale znáte to: strážník má vždy pravdu. A tak ještě jednou to Brno.
Článek byl přečten 396×, komentářů (2) nových (2)
TOPlist Zpět - Orloviny - Seznam rubrik