Náhradní banner

Rezignace nebo defenestrace ?

5. 2. 2018;

Velmi stroze (bez omluvy) město oznámilo, že startují stavební práce v části autobusové zastávky u Prioru. Nebude kvůli tomu přístupný chodník mezi Poštou a Priorem. Na tom by nebylo nic divného, zlomyslné je však následné řešení, že "autobusové linky nebudou za zastávce "Pošta" zastavovat a lidé nebudou moci vystupovat". To, čeho se nyní "dopouští" město, si koleduje o okamžitý zásah. Je třeba, aby si to ale vyřídili občané sami, nelze spoléhat na nějakou sebereflexi někoho z "vládnoucí koalice", rady města nebo starosty či místostarostky.

Vysvětlovat, co se stane, když nebude možné u Pošty vystoupit nebo nastoupit, není třeba. Vzdálenost od zástavek Věžáky a Střed je téměř půl kilometru, a to je snad dost i pro vysportované jedince, nemluvě o maminkách s kočárky a malými dětmi, starších osobách a osobách se sníženou schopností pohybu a orientace. Tady samozřejmě nejde jen o vzdálenost, ale o všechny možné kombinace toho, co se stane, když takto zásadním způsobem se naruší dopravní obslužnost.

Zrušení (byť dočasné, jenomže v tomto případě dlouhodobě dočasné) této zastávky absolutně eliminuje její ÚLOHU, kterou představuje pro zajišťování veřejné hromadné dopravy a především, již vzpomenuté dopravní obslužnosti. V tomto místě se i přestupuje, tedy zastávka Pošta částečně slouží i jako přestupní uzel. Patří proto k nejvýznamnějšímu bodu orlovské dopravní sítě, protože je místem vzniku a zániku přepravních vztahů.

Frekvence cestujících na zastávce je určitě vysoká. Berme v úvahu velikost Orlové a blízkost (od zastávky) občanské vybavenosti (střední i základní školy, okolní obchody s nejvýznamnějším hypermarketem Albert, zdravotnická zařízení, Městský úřad, Dům kultury, pošta, pojišťovny, lekárny a dalších významné objekty ).

Samozřejmě dost cestujících změnu v dopravě odmítne a dá se očekávat ne-li kolaps, tak všeobecné zhoršení občanské soudržnosti.

Každému je jasné, že nyní by měla nastoupit rezignace zodpovědných, pokud ne, tak by se hodila i defenestrace.

Přitom řešení je jednoduché. Čtenář ORLOVIN píše:

Ne jenom k poště,nyní i k autobusu si zajdeme o kus dál,nikdo nemyslí na to,kolik starších lidí jezdí do nemocnice a děti do škol. Asi by bylo moc náročné kdyby se autobus na rondlu otočil,vyložil a naložil lidi k nemocnici u Hypernovy a zase přes rondl by pokračoval.Chce to jenom vůli něco pro lidi udělat.

No, už to začíná:

zroj: fcb města

Vše se děje v době, kdy město představilo Strategický plán na období do roku 2033!

Zanedlouho budou všichni cestující dobrovolně "donuceni" používat ODIS, za který si budou platit. Toto je vhodná předehra, jak město milovat.
Článek byl přečten 489×, komentářů (13) nových (13)
TOPlist Zpět - Orloviny - Seznam rubrik