Náhradní banner

Démon rock(theraphy)

16. 6. 2013;

Patřím mezi ty občany Orlové, kteří zpravidla (s občasnými výjimkami) nenaplňují městské koncertní sály a kostely, když v nich vystupují umělci zvučných jmen z oblasti tzv. vážné hudby. Řadím se tedy mezi ty, kterým je určena permanentní kritika některých kolegů zastupitelů (kritiky ostatních, např. z řad Klubu přátel hudby neslyším), kteří se domnívají, že je to ostuda.
Podle mne nemá smysl nadávat na to, že lidi nepřišli. Naopak, je potřeba zamýšlet se nad tím, proč by příště zrovna na ten či onen koncert přijít měli.
Každý typ hudební produkce má vlastní cílové skupiny - rockový koncert, techno festival, muzikál, opera, symfonický koncert, komorní koncert apod.
Lidé žijící kulturou/uměním rozumějí hudbě (divadlu...), je to jejich hlavní zájem, hledají především kvalitu, zajímají je různá pojetí díla, díla dobře znají, mají úzký vztah ke „své“ kulturní instituci, sledují také dění v ní.
Společensky aktivní lidé chtějí především vyrazit do společnosti, nezáleží, jestli na koncert vážné hudby nebo do kina, rádi si předtím nebo potom zajdou na večeři, nejsou znalci daného typu umění, byť se v něm rámcově orientují, spíše než jako umění berou návštěvu jako společenskou událost.
Jestli lidé přijdou na koncert ovlivňuje řada faktorů, např. sociální, politické, ekonomické a technologické síly, společenská třída, názoroví vůdci (ke kterým tíhnou), psychologické a osobní faktory (osobnost, přesvědčení a postoje, motivace, povolání, ekonomická situace, rodina, životní fáze ).
Nelze tedy jenom povrchně ukazovat na jiné, že na koncert nepřišli (když já ano). Čerstvým příkladem o rozdílném pojetí co je a co není ostuda může být včerejší rockový festival, kterého se zúčastnilo zhruba 1.500 návštěvníků (počítáno dle vstupenek, děti zřejmě neplatily). Předpokládám, že z milovníků jiného druhu hudby (a současně zastupitelů či radních) se akce nikdo nezúčastnil. Přitom (já s kolegou Gabzdylem) nebudeme nikomu vyčiňovat, že jsme je mezi publikem nenašli.

Poznámka: Ti, kdož mne znají nebudou mne jistě podezřívat, že jsem na akci přišel účelově a ve stoje 5 hodin sledoval vystoupení Dogy, Ahardu a Citronu. Schválně nebudu festival hodnotit a to ani po hudební či dramaturgické stránce. Nelze se však nezmínit o velmi slabém výkonu moderátora Lukáše Hudečka, který se většinou omezil pouze na slaboduché výkřiky směrem k publiku. Z poptávky na jeho "služby" je vidět, že se všemu zřejmě věnuje pouze rutinně. Pravděpodobně má dobré styky a slabou konkurenci.
Pořadatel festivalu „chytře“ zamezil vysokému stupni opilství tím, že malým počtem stánků s nápoji „zajistil“, že většinu svého času žízniví návštěvníci strávili v nekonečných frontách, zejména na pivo v plastovém kelímku.
Článek byl přečten 1434×,
TOPlist Zpět - Orloviny - Seznam rubrik